Найближчим часом жителям цієї планети, зокрема й українцям, доведеться сидіти вдома й спостерігати за розвитком подій у світі. Але часто нас або втомлює постійне відстежування новин, або й взагалі нам не до того – у такі моменти на допомогу приходять альтернативні способи корисного проведення часу в межах домівки. Одним із них є комп’ютерні ігри. І ось у такі скрутні часи зійшов із глибин самого пекла на нас черговий реліз від компанії id Software – моторошний, кривавий і безпощадний DOOM Eternal, продовження гри DOOM 2016 року.
Що ж із цього вийшло? Чи змогла нова частина серії DOOM перевершити попередницю? За що вона сподобалась журналістам і чи не розчаруються гравці? Відповіді на всі ці й деякі інші запитання ми спробуємо зараз дати на основі тих матеріалів, які доступні на момент до релізу гри.
Придбати DOOM Eternal у Steam.
Ну дуже коротко про сюжет
Сюжет у іграх на зразок DOOM – це, скоріш, приємне доповнення, аніж центральний мотив. Проте певна фабула у нас є. Події відбуваються через два роки після сюжету, описаного в DOOM (2016). Демони вторглися на Землю і головний герой знову має врятувати світ від цієї пошесті. Події розгортатимуться на території різних локацій: Земля, Марс, Фортеця Приречення, Фобос і ще декілька світів у далекому космосі.
Сам сюжет досить добре прописаний і навіть дає певні моменти для роздумів у межах заданого сеттингу. Його форма подачі багатогранна: ролики (які тепер можна пропускати) й аудіоповідомлення на локаціях – базові рівні для, скажімо, загальної фабули. Весь же наратив розкривається у кодексах, котрі можна збирати на ігрових локаціях, поки вбиваєте, ріжете, шматуєте, розриваєте та творите інші приємні для душі діяння супроти демонічних супостатів.
Але суть та всі смаколики гри саме в тому, ЯК ви дієте, а не НАВІЩО.
Ігролад та особливості
За жанром DOOM Eternal – шутер від першої особи з елементами слешера. Але ця гра справедливо заслуговує окремого, особливого місця серед усіх шутерів, адже її «начинка» – особлива суміш, яка просто не може залишити байдужим. Розглянемо тезово основні особливості, на які варто звернути уваги перед тим, як купувати гру:
-
Висока динаміка. DOOM (2016) була динамічною грою, у котрій ви подекуди мали можливість відпочити. DOOM Eternal ж така активна гра, наче хтось посадив попередницю «на спіди», тому у вас не буде ні часу, ні бажання відірватися та відпочити. Гру 2016 року варто вважати таким собі тестовим забігом, розминкою для вашої реакції. А Eternal стала повноцінним забігом – різноманіття ворогів, віртуозність добивань, постійна зміна зброї та її режимів, багатоплановий та широкий дизайн рівнів та арен – усе це так і вимагає руху. Не останню роль відіграє і агресивно-динамічний саундтрек Міка Ґордона.
-
Дизайн рівнів тепер має яскраво виражені риси платформера: високі подвійні стрибки, ривки, подвійні ривки; жердини, які дають додатковий стрибок; бустери, що дають змогу повертати лічильник стрибків прямо в повітрі; стіни, на які можна залізти й відштовхуватись – всі ці елементи підвищують динаміку, збільшують моторику і формують високу потребу до постійного руху й синтезу вертикального та горизонтального ігроладу. А для затятих ґеймерів, які пам’ятають розвиток ігор і те, яке місце займали у ньому платформери – це приємна ностальгія у нових тонах.
-
Зброя теж зазнала підвищення динаміки: з самого початку у нас є дробовик і бензопила, потім ми добираємо решту. Набоїв обмаль, але вбивства ворогів бензопилою дають нам нові. Особливість цієї пили у тому, що вона має три заряди, один з яких постійно повертається – тобто ви точно не залишитесь без набоїв. А їхня мала кількість на початку гри ще більше стимулює урізноманітнювати страти ворогів. З часом ви отримуватимете все сильнішу й різноманітнішу зброю. Також в вашому розпорядженні буде гранатомет, вбудований у костюм, з кріо- та звичайними гранатами та вогнемет, який не вбиває ворогів, але дозволяє вибити з палаючих супостатів броню, що особливо корисно у тяжких сутичках. Вся зброя може покращуватись як активно (зміна режимів безпосередньо у бою), так і пасивними навичками. У грі повністю забрали пістолет, але дали ультимативний меч, що розблоковується ближче до кінця гри та вбиває будь-кого одним ударом, а також присутній вбудований у костюм меч для ефектних добивань.
-
Елементи інтерфейсу, здоров’я, броня, набої тощо виконані у яскравих кольорах, що допомагає оку концентруватись на них і не втрачати реакції у бою. Самі теми інтерфейсу можна буде підібрати на свій смак із кількох наданих.
-
Вороги активно реагують на поранення. Тепер «товсті» суперники будуть по шматочках розлітатися від ваших влучань, що можна буде на око оцінити, хто і як швидко помре.
-
Рівні наповнені всякими колекційними елементами: уже згадані кодекси, секретики з фігурками, вініли з саундтреками до ранніх ігор id Software, чіт-коди для повторного проходження – і цього дуже-дуже багато. Звідси й реграбельність рівнів, яка водночас стає цікавою завдяки опціям, які можна активувати знайденими кодами.
-
Також додані «додаткові життя», які можна знайти на рівнях, що дасть змогу не відроджуватися на останній точні збереження, а одразу «воскреснути» на арені. Також обіцяють режим складності для справжніх гравців старої школи, який базуватиметься лише на «життях», і втрата усіх рівна повному програшу.
-
У героя буде повноцінна домівка – Фортеця Приречення, де зберігатимуться всі знайдені нами фігурки. Можна буде послухати знайдену музику, налаштувати перезапуск зіграних рівнів тощо.
-
Також будуть доступні різноманітні костюми для героя, зокрема класичний костюм з ранніх ігор серії.
-
Загалом гра розрахована на 16-18 годин. Це досить велика тривалість для цього жанру. А на максимальних рівнях складності (ви ж не гратимете ТАКУ гру на рівні нижче максимуму?) DOOM Eternal кидає справжній виклик.
-
Варто відзначити й те, що журналісти, котрі пограли у гру, вказують на її хорошу оптимізацію: як на ультра налаштуваннях і потужних машинах, так і на мінімальній графіці та слабеньких комп’ютерах.
Отож, гравці отримують продукт високої якості, який подарує невгамовну насолоду та безумовно спокушатиме пройти гру не один раз. Перелічені особливості – лише елементи, які створюють атмосферу та занурюють вас у неї. Основна ж цінність гри в тому, що з нею ні в якому разі не вийде занудьгувати і вона безумовно подарує вдосталь палких адреналінових емоцій та наповнить вас брутальною маскулінністю.
І коли, як не зараз, саме ті умови й той час, коли нестачу фізичних навантажень надворі можна компенсувати десятками годин віртуальних забігів у полюваннях на демонів?
А якої ви думки про нову частину DOOM? Залишайте відгуки у коментарях і пам’ятайте: грайте в ігри, підтримуйте поступ української локалізації, сидіть вдома, бережіть здоров’я й винищуйте демонічних почвар, що на світ наш напасти задумали та й занапастити його взялись. Амінь.
Автор: Богдан Передрій
20.03.20
В цілому головний хаб можна було б перекласти як “Фортеця Призначення”, якби це була зовсім інша гра і зовсім інша історія. Місце під назвою DOOM Fortress у грі, під назвою DOOM. Ви або гру називайте “Призначення” в статті (неправильний переклад у даній ситуації), або називайте місце “DOOM Фортеця”.
> Дизайн рівнів тепер має яскраво виражені риси платформера
Тут би я сказав, що заграє з платформерами. Так, там є де стрибати, але потрібні вони лише інколи десь між аренами і коли треба знайти якийсь секрет. У бою їх використовувати можна, але я майже ніколи цього не робив – хіба що щоб розважити самого себе.
> Вороги активно реагують на поранення.
Я б не сказав, що “реагуть” підходяще слово. “Реагують” зазвичай говорять про зміну поведінки через зовнішні фактори. У демонів такого нема. На великих стають видними ураження, а деякі можуть втратити зброю, але на їхні рухи та агресивність ці ураження аж ніяк не впливає.
Її вже зламали доречі…
не зламали, а бетезда сама зробила доступним незахищений файл. Помилково, звісно, та все ж.
Ну звісно. А потім скаржаться, що нема гарних ігор українською. І не буде, бо скільки хоч доводь розробникам, що українці хороші, коли статистика каже, що не купують (адже спіратили) або цілком спокійно грають іноземною. Я б на місці розробників теж не витрачалася на таких покупців 🙁