Чого варто очікувати від DOOM Eternal

Найближчим часом жителям цієї планети, зокрема й українцям, доведеться сидіти вдома й спостерігати за розвитком подій у світі. Але часто нас або втомлює постійне відстежування новин, або й взагалі нам не до того – у такі моменти на допомогу приходять альтернативні способи корисного проведення часу в межах домівки. Одним із них є комп’ютерні ігри. І ось у такі скрутні часи зійшов із глибин самого пекла на нас черговий реліз від компанії id Software – моторошний, кривавий і безпощадний DOOM Eternal, продовження гри DOOM 2016 року.

Що ж із цього вийшло? Чи змогла нова частина серії DOOM перевершити попередницю? За що вона сподобалась журналістам і чи не розчаруються гравці? Відповіді на всі ці й деякі інші запитання ми спробуємо зараз дати на основі тих матеріалів, які доступні на момент до релізу гри.

Придбати DOOM Eternal у Steam.

Ну дуже коротко про сюжет

Сюжет у іграх на зразок DOOMце, скоріш, приємне доповнення, аніж центральний мотив. Проте певна фабула у нас є. Події відбуваються через два роки після сюжету, описаного в DOOM (2016). Демони вторглися на Землю і головний герой знову має врятувати світ від цієї пошесті. Події розгортатимуться на території різних локацій: Земля, Марс, Фортеця Приречення, Фобос і ще декілька світів у далекому космосі.

Сам сюжет досить добре прописаний і навіть дає певні моменти для роздумів у межах заданого сеттингу. Його форма подачі багатогранна: ролики (які тепер можна пропускати) й аудіоповідомлення на локаціях – базові рівні для, скажімо, загальної фабули. Весь же наратив розкривається у кодексах, котрі можна збирати на ігрових локаціях, поки вбиваєте, ріжете, шматуєте, розриваєте та творите інші приємні для душі діяння супроти демонічних супостатів.

Але суть та всі смаколики гри саме в тому, ЯК ви дієте, а не НАВІЩО.

Ігролад та особливості

За жанром DOOM Eternal – шутер від першої особи з елементами слешера. Але ця гра справедливо заслуговує окремого, особливого місця серед усіх шутерів, адже її «начинка» – особлива суміш, яка просто не може залишити байдужим. Розглянемо тезово основні особливості, на які варто звернути уваги перед тим, як купувати гру:

  • Висока динаміка. DOOM (2016) була динамічною грою, у котрій ви подекуди мали можливість відпочити. DOOM Eternal ж така активна гра, наче хтось посадив попередницю «на спіди», тому у вас не буде ні часу, ні бажання відірватися та відпочити. Гру 2016 року варто вважати таким собі тестовим забігом, розминкою для вашої реакції. А Eternal стала повноцінним забігом – різноманіття ворогів, віртуозність добивань, постійна зміна зброї та її режимів, багатоплановий та широкий дизайн рівнів та арен – усе це так і вимагає руху. Не останню роль відіграє і агресивно-динамічний саундтрек Міка Ґордона.

  • Дизайн рівнів тепер має яскраво виражені риси платформера: високі подвійні стрибки, ривки, подвійні ривки; жердини, які дають додатковий стрибок; бустери, що дають змогу повертати лічильник стрибків прямо в повітрі; стіни, на які можна залізти й відштовхуватись – всі ці елементи підвищують динаміку, збільшують моторику і формують високу потребу до постійного руху й синтезу вертикального та горизонтального ігроладу. А для затятих ґеймерів, які пам’ятають розвиток ігор і те, яке місце займали у ньому платформери – це приємна ностальгія у нових тонах.

  • Зброя теж зазнала підвищення динаміки: з самого початку у нас є дробовик і бензопила, потім ми добираємо решту. Набоїв обмаль, але вбивства ворогів бензопилою дають нам нові. Особливість цієї пили у тому, що вона має три заряди, один з яких постійно повертається – тобто ви точно не залишитесь без набоїв. А їхня мала кількість на початку гри ще більше стимулює урізноманітнювати страти ворогів. З часом ви отримуватимете все сильнішу й різноманітнішу зброю. Також в вашому розпорядженні буде гранатомет, вбудований у костюм, з кріо- та звичайними гранатами та вогнемет, який не вбиває ворогів, але дозволяє вибити з палаючих супостатів броню, що особливо корисно у тяжких сутичках. Вся зброя може покращуватись як активно (зміна режимів безпосередньо у бою), так і пасивними навичками. У грі повністю забрали пістолет, але дали ультимативний меч, що розблоковується ближче до кінця гри та вбиває будь-кого одним ударом, а також присутній вбудований у костюм меч для ефектних добивань.

  • Елементи інтерфейсу, здоров’я, броня, набої тощо виконані у яскравих кольорах, що допомагає оку концентруватись на них і не втрачати реакції у бою. Самі теми інтерфейсу можна буде підібрати на свій смак із кількох наданих.

  • Вороги активно реагують на поранення. Тепер «товсті» суперники будуть по шматочках розлітатися від ваших влучань, що можна буде на око оцінити, хто і як швидко помре.

  • Рівні наповнені всякими колекційними елементами: уже згадані кодекси, секретики з фігурками, вініли з саундтреками до ранніх ігор id Software, чіт-коди для повторного проходження – і цього дуже-дуже багато. Звідси й реграбельність рівнів, яка водночас стає цікавою завдяки опціям, які можна активувати знайденими кодами.

  • Також додані «додаткові життя», які можна знайти на рівнях, що дасть змогу не відроджуватися на останній точні збереження, а одразу «воскреснути» на арені. Також обіцяють режим складності для справжніх гравців старої школи, який базуватиметься лише на «життях», і втрата усіх рівна повному програшу.

  • У героя буде повноцінна домівка – Фортеця Приречення, де зберігатимуться всі знайдені нами фігурки. Можна буде послухати знайдену музику, налаштувати перезапуск зіграних рівнів тощо.

  • Також будуть доступні різноманітні костюми для героя, зокрема класичний костюм з ранніх ігор серії.

  • Загалом гра розрахована на 16-18 годин. Це досить велика тривалість для цього жанру. А на максимальних рівнях складності (ви ж не гратимете ТАКУ гру на рівні нижче максимуму?) DOOM Eternal кидає справжній виклик.

  • Варто відзначити й те, що журналісти, котрі пограли у гру, вказують на її хорошу оптимізацію: як на ультра налаштуваннях і потужних машинах, так і на мінімальній графіці та слабеньких комп’ютерах.

Отож, гравці отримують продукт високої якості, який подарує невгамовну насолоду та безумовно спокушатиме пройти гру не один раз. Перелічені особливості – лише елементи, які створюють атмосферу та занурюють вас у неї. Основна ж цінність гри в тому, що з нею ні в якому разі не вийде занудьгувати і вона безумовно подарує вдосталь палких адреналінових емоцій та наповнить вас брутальною маскулінністю.

І коли, як не зараз, саме ті умови й той час, коли нестачу фізичних навантажень надворі можна компенсувати десятками годин віртуальних забігів у полюваннях на демонів?

А якої ви думки про нову частину DOOM? Залишайте відгуки у коментарях і пам’ятайте: грайте в ігри, підтримуйте поступ української локалізації, сидіть вдома, бережіть здоров’я й винищуйте демонічних почвар, що на світ наш напасти задумали та й занапастити його взялись. Амінь.

Автор: Богдан Передрій

20.03.20

Чого варто очікувати від DOOM Eternal

4 thoughts on “Чого варто очікувати від DOOM Eternal

  • 4 Листопада, 2020 at 12:00 am
    Permalink

    В цілому головний хаб можна було б перекласти як “Фортеця Призначення”, якби це була зовсім інша гра і зовсім інша історія. Місце під назвою DOOM Fortress у грі, під назвою DOOM. Ви або гру називайте “Призначення” в статті (неправильний переклад у даній ситуації), або називайте місце “DOOM Фортеця”.

    > Дизайн рівнів тепер має яскраво виражені риси платформера
    Тут би я сказав, що заграє з платформерами. Так, там є де стрибати, але потрібні вони лише інколи десь між аренами і коли треба знайти якийсь секрет. У бою їх використовувати можна, але я майже ніколи цього не робив – хіба що щоб розважити самого себе.

    > Вороги активно реагують на поранення.
    Я б не сказав, що “реагуть” підходяще слово. “Реагують” зазвичай говорять про зміну поведінки через зовнішні фактори. У демонів такого нема. На великих стають видними ураження, а деякі можуть втратити зброю, але на їхні рухи та агресивність ці ураження аж ніяк не впливає.

    Reply
  • 4 Листопада, 2020 at 12:00 am
    Permalink

    Її вже зламали доречі…

    Reply
    • 4 Листопада, 2020 at 12:01 am
      Permalink

      не зламали, а бетезда сама зробила доступним незахищений файл. Помилково, звісно, та все ж.

      Reply
    • 4 Листопада, 2020 at 12:01 am
      Permalink

      Ну звісно. А потім скаржаться, що нема гарних ігор українською. І не буде, бо скільки хоч доводь розробникам, що українці хороші, коли статистика каже, що не купують (адже спіратили) або цілком спокійно грають іноземною. Я б на місці розробників теж не витрачалася на таких покупців 🙁

      Reply

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *