Українська локалізація: лютий-березень 2024 (№83)
Про українську локалізацію ігор, нову книжечку, поезію на тему Baldur’s Gate 3, Games Gathering, студентів та всяку всячину.
Найближчим часом жителям цієї планети, зокрема й українцям, доведеться сидіти вдома й спостерігати за розвитком подій у світі. Але часто нас або втомлює постійне відстежування новин, або й взагалі нам не до того – у такі моменти на допомогу приходять альтернативні способи корисного проведення часу в межах домівки. Одним із них є комп’ютерні ігри. І ось у такі скрутні часи зійшов із глибин самого пекла на нас черговий реліз від компанії id Software – моторошний, кривавий і безпощадний DOOM Eternal, продовження гри DOOM 2016 року.
Що ж із цього вийшло? Чи змогла нова частина серії DOOM перевершити попередницю? За що вона сподобалась журналістам і чи не розчаруються гравці? Відповіді на всі ці й деякі інші запитання ми спробуємо зараз дати на основі тих матеріалів, які доступні на момент до релізу гри.
Придбати DOOM Eternal у Steam.
Сюжет у іграх на зразок DOOM – це, скоріш, приємне доповнення, аніж центральний мотив. Проте певна фабула у нас є. Події відбуваються через два роки після сюжету, описаного в DOOM (2016). Демони вторглися на Землю і головний герой знову має врятувати світ від цієї пошесті. Події розгортатимуться на території різних локацій: Земля, Марс, Фортеця Приречення, Фобос і ще декілька світів у далекому космосі.
Сам сюжет досить добре прописаний і навіть дає певні моменти для роздумів у межах заданого сеттингу. Його форма подачі багатогранна: ролики (які тепер можна пропускати) й аудіоповідомлення на локаціях – базові рівні для, скажімо, загальної фабули. Весь же наратив розкривається у кодексах, котрі можна збирати на ігрових локаціях, поки вбиваєте, ріжете, шматуєте, розриваєте та творите інші приємні для душі діяння супроти демонічних супостатів.
Але суть та всі смаколики гри саме в тому, ЯК ви дієте, а не НАВІЩО.
За жанром DOOM Eternal – шутер від першої особи з елементами слешера. Але ця гра справедливо заслуговує окремого, особливого місця серед усіх шутерів, адже її «начинка» – особлива суміш, яка просто не може залишити байдужим. Розглянемо тезово основні особливості, на які варто звернути уваги перед тим, як купувати гру:
Висока динаміка. DOOM (2016) була динамічною грою, у котрій ви подекуди мали можливість відпочити. DOOM Eternal ж така активна гра, наче хтось посадив попередницю «на спіди», тому у вас не буде ні часу, ні бажання відірватися та відпочити. Гру 2016 року варто вважати таким собі тестовим забігом, розминкою для вашої реакції. А Eternal стала повноцінним забігом – різноманіття ворогів, віртуозність добивань, постійна зміна зброї та її режимів, багатоплановий та широкий дизайн рівнів та арен – усе це так і вимагає руху. Не останню роль відіграє і агресивно-динамічний саундтрек Міка Ґордона.
Дизайн рівнів тепер має яскраво виражені риси платформера: високі подвійні стрибки, ривки, подвійні ривки; жердини, які дають додатковий стрибок; бустери, що дають змогу повертати лічильник стрибків прямо в повітрі; стіни, на які можна залізти й відштовхуватись – всі ці елементи підвищують динаміку, збільшують моторику і формують високу потребу до постійного руху й синтезу вертикального та горизонтального ігроладу. А для затятих ґеймерів, які пам’ятають розвиток ігор і те, яке місце займали у ньому платформери – це приємна ностальгія у нових тонах.
Зброя теж зазнала підвищення динаміки: з самого початку у нас є дробовик і бензопила, потім ми добираємо решту. Набоїв обмаль, але вбивства ворогів бензопилою дають нам нові. Особливість цієї пили у тому, що вона має три заряди, один з яких постійно повертається – тобто ви точно не залишитесь без набоїв. А їхня мала кількість на початку гри ще більше стимулює урізноманітнювати страти ворогів. З часом ви отримуватимете все сильнішу й різноманітнішу зброю. Також в вашому розпорядженні буде гранатомет, вбудований у костюм, з кріо- та звичайними гранатами та вогнемет, який не вбиває ворогів, але дозволяє вибити з палаючих супостатів броню, що особливо корисно у тяжких сутичках. Вся зброя може покращуватись як активно (зміна режимів безпосередньо у бою), так і пасивними навичками. У грі повністю забрали пістолет, але дали ультимативний меч, що розблоковується ближче до кінця гри та вбиває будь-кого одним ударом, а також присутній вбудований у костюм меч для ефектних добивань.
Елементи інтерфейсу, здоров’я, броня, набої тощо виконані у яскравих кольорах, що допомагає оку концентруватись на них і не втрачати реакції у бою. Самі теми інтерфейсу можна буде підібрати на свій смак із кількох наданих.
Вороги активно реагують на поранення. Тепер «товсті» суперники будуть по шматочках розлітатися від ваших влучань, що можна буде на око оцінити, хто і як швидко помре.
Рівні наповнені всякими колекційними елементами: уже згадані кодекси, секретики з фігурками, вініли з саундтреками до ранніх ігор id Software, чіт-коди для повторного проходження – і цього дуже-дуже багато. Звідси й реграбельність рівнів, яка водночас стає цікавою завдяки опціям, які можна активувати знайденими кодами.
Також додані «додаткові життя», які можна знайти на рівнях, що дасть змогу не відроджуватися на останній точні збереження, а одразу «воскреснути» на арені. Також обіцяють режим складності для справжніх гравців старої школи, який базуватиметься лише на «життях», і втрата усіх рівна повному програшу.
У героя буде повноцінна домівка – Фортеця Приречення, де зберігатимуться всі знайдені нами фігурки. Можна буде послухати знайдену музику, налаштувати перезапуск зіграних рівнів тощо.
Також будуть доступні різноманітні костюми для героя, зокрема класичний костюм з ранніх ігор серії.
Загалом гра розрахована на 16-18 годин. Це досить велика тривалість для цього жанру. А на максимальних рівнях складності (ви ж не гратимете ТАКУ гру на рівні нижче максимуму?) DOOM Eternal кидає справжній виклик.
Варто відзначити й те, що журналісти, котрі пограли у гру, вказують на її хорошу оптимізацію: як на ультра налаштуваннях і потужних машинах, так і на мінімальній графіці та слабеньких комп’ютерах.
Отож, гравці отримують продукт високої якості, який подарує невгамовну насолоду та безумовно спокушатиме пройти гру не один раз. Перелічені особливості – лише елементи, які створюють атмосферу та занурюють вас у неї. Основна ж цінність гри в тому, що з нею ні в якому разі не вийде занудьгувати і вона безумовно подарує вдосталь палких адреналінових емоцій та наповнить вас брутальною маскулінністю.
І коли, як не зараз, саме ті умови й той час, коли нестачу фізичних навантажень надворі можна компенсувати десятками годин віртуальних забігів у полюваннях на демонів?
А якої ви думки про нову частину DOOM? Залишайте відгуки у коментарях і пам’ятайте: грайте в ігри, підтримуйте поступ української локалізації, сидіть вдома, бережіть здоров’я й винищуйте демонічних почвар, що на світ наш напасти задумали та й занапастити його взялись. Амінь.
Автор: Богдан Передрій
20.03.20
Він буде опублікован після модерації.