ШБТурнір: Післямова. Підсумки першого турніру серед стрімерів від Шлякбитрафу.
Вітаємо, шановний читачу! А якщо ти ще і був глядачем чи учасником нашого ШБТурніру, тоді знаєш, про що піде мова. У цій статті ми запропонуємо для читання і перегляду коротенькі інтерв’ю-опитування з учасниками турніру, трошки підсумків турніру і відеоролик з нарізкою цікавих турнірних моментів.
Інтерв’ю-опитування
Які загалом враження від турніру, позитивні чи негативні? BigDrifterMen: Загалом, позитивні. Я краще дізнався про стрімерів і відкрив для себе багато ігор) ну й заробив на нові забавки ? blackOleh_UA: Враження позитивні) LunarShadow_ua: Враження від турніру скоріше нейтральні, враховуючи мою частку виконання 😀 M3lk1n: Враження від турніру позитивні, приємно було спостерігати за іншими учасниками. pad0n: Турнір це завжди цікаво – виклик самому собі, дух суперництва, підтримка глядачів, тощо. Тому враження, звісно ж позитивні, не зважаючи на те, як паршиво я “виступив” на турнірі. Dithomon: Хороші враження, адже перше місце взяла команда) PanHooHa: Позитивні. Добру справу робите! І не зупиняйтесь! DPaladin: Назагал – позитивні. Було цікаво, змагально, весело. Було кілька моментів, які трішки затьмарили загальне враження, проте за своєю суттю, атмосферою, духом та результатом турнір вдався. Як з точки зору глядача, так і спостерігача-глядача.
Яку ти мету ставив собі, беручи участь у турнірі? BigDrifterMen: Перш за все хотів, щоб про мене більше дізналося людей. Думаю, вдалося) blackOleh_UA: Якщо чесно, то мети чи чіткої стратегії у нас не було. На початку, коли робив перший залік в “Лімбо” все було в новинку і ціль була просто участь, але коли дізнався, що Паладін зробив кращий результат на 7хв, все стало трохи по іншому. P. S для мене точно, появилась ціль бути кращим. LunarShadow_ua: Я ставила собі за мету створити цікавий для перегляду моїй аудиторії контент. M3lk1n: Мета була взяти участь і спробувати нові для себе ігри. pad0n: В першу чергу – розважитись. Спробувати наскільки швидко я зможу пройти незнайому для себе гру без попередньої підготовки. Спойлер – це виявилось дуже складно. Dithomon: Створити хороший контент і перемогти. PanHooHa: Я люблю спідрани (в якості глядача), а тут пропозиція взяти участь в турнірі зі спідранів, це було цікаво. DPaladin: Мета змінювалася, як змінювався формат. Спочатку мотивація була показати більше ігор з українською локалізацією. Коли формат дещо змінився – заохотити учасників до змагальності, що би було додатковим фактором зацікавленості глядацької авдиторії. В кінці – заохотити тих, хто не надто активно долучився, бодай до якоїсь активності.
Чи виправдалися твої сподівання щодо турніру, які в тебе, можливо, склались у той момент, коли ти про нього тільки дізнався? BigDrifterMen: Ну десь так я все й уявляв. Можливо, не дуже приємно було спонсорам. blackOleh_UA: Мене запросили майже в останній момент, і до цього я не знав про турнір, мені було дуже цікаво взяти участь. LunarShadow_ua: Враховуючи, що мої сподівання були хибними, то очевидно – ні) але це явно не вина організаторів, а моя помилка. M3lk1n: Особливих сподівань не було, тому вважаю що виправдались, так як мети своєї досяг 🙂 pad0n: Коли мені запропонували взяти участь в турнірі я одразу відмовився, бо знав, що це займе дуже багато часу, якого у мене на той момент не було. В підсумку мене таки переконали спробувати, але я для себе вирішив, що додатково тренуватись я не буду і спробую тактику проходження гри після своєї напарниці по її підказках. І навіть у такому випадку виділити на турнір час було дуже складно. Тож так, мої очікування справдились – це дійсно вимагало дуже багато часу, якого я так і не мав, на жаль. Dithomon: Виправдалися. PanHooHa: Я все неправильно зрозумів з самого початку. Якщо словом, то я не очікував на стільки “пітних” людей в турнірі та, як виявилося, такої надмірно великої кількості ігор. DPaladin: Ні 😀 Як було зазначено, спочатку турнір позиціонувався, як швидкісне проходження забавок із наявною українською локалізацією. Турнір змінив формат, як результат – змінилися й очікування та сподівання.
Що було приємного, а що псувало враження? BigDrifterMen: Ну дуже шкода, що не всі змогли завершити турнір і що “запасні”, більше були “заміною”. blackOleh_UA: Приємне – боротьба між учасниками. Неприємне – пасивність інших команд. LunarShadow_ua: Приємно було спостерігати за іншими учасниками, які дуже старались, вони велетенські молодці) До негативного – на початку були нюанси з правилами або їх розумінням. M3lk1n: Приємно було, що атмосфера турніру була дружньою, учасники підбадьорювали одне одного та ділилися досвідом. pad0n: Приємним було те, що всі учасники турніру спілкувались між собою, дехто ділився тактиками, підтримували одне одного. Словом, не змагання з ненавистю одне до одного, а дружня спроба приємно провести час разом. Псувало враження трішки багато дірок у правилах турніру та ігри, які не зовсім підходили для “спідрану”. Dithomon: Командний дух – завжди приємна річ. PanHooHa: Загалом маю приємне враження від турніру. Про “псування” конструктивно нижче (в відповідях на наступні запитання). DPaladin: Приємного – ряд ігор приємно вразили, були безумовним відкриттям для учасників. Власне, поява українського прапору на speedrun.com, причому в кількох іграх та від кількох учасників. Власне, змагання, яке вдалося “нав’язати” бодай одній команді суперників, що в результаті стало найбільшим видовищем для глядачів та вболівальників. Псувало враження – низька активність учасників. Невіра у власні сили та артикулювання власного програшу певних команд із автоматичним записом у переможців інших учасників. Ряд забавок, які … не зовсім підходять для швидкісного проходження.
Що було найважче в турнірі? BigDrifterMen: Грати в гру декілька разів)) мало досвіду)) blackOleh_UA: Найважче в турнірі – це тримати себе в руках і не нервувати при здачі заліку. І звичайно Ruiner, як на мене, найважча гра в турнірі. LunarShadow_ua: Надто багато ігор. M3lk1n: Найважче було проходити ігри на час ? pad0n: Перемогти 🙂 Dithomon: Найважчим було грати не типові для мене ігри)) Але я зміг себе пересилити) PanHooHa: Гадаю, що кількість ігор і, відповідно, тривалість. DPaladin: Не боротися за гарантоване перше місце 🙂 Коли бачиш розчарування та певний занепад у єдиного суперника, але хочеш, аби зацікавленість у поточному й прийдешніх турнірах було збережено – доводилося робити відповідні коригування власної стратегії.
Що заважало показати гарний результат чи просто досягти бажаної мети, яку поставив собі на цей турнір? BigDrifterMen: Гадаю, наполегливість. Я проходив кожну гру з другої спроби і не тренував їх поза трансляціями. blackOleh_UA: Хвилювання, що це одна спроба (але в цього і було саме цікаве в турнірі) LunarShadow_ua: Брак часу і розуміння, що не зможу прикласти стільки ж зусиль, скільки учасники, які зайняли лідируючі місця. M3lk1n: Хороший результат вимагав тренувань, на що банально не вистачало часу. pad0n: Особисті проблеми у житті, відповідно брак часу через це. Dithomon: Те що була єдина спроба – дуже сильно підвищувало адреналін в крові)) Але в цьому і був сок) PanHooHa: Недостатня кількість тренувань, хвилювання, а також відсутність належної кількості вільного часу. Ще доволі демотиваційним було особисто для мене не дуже цікаві мені ігри. DPaladin: Вважаю, що ми показали достойний результат 🙂 Не ставили за мету перемогу, а власне цікавий турнір, задавши певний ритм тоді, коли решта лише “розкачувалися”. Чи можна було перемогти? Безумовно. Але заради шаленого показового виступу пана Олега на останніх хвилинах турніру не соромно зайняти почесне друге місце.
Що, на твою думку, треба прибрати з турніру, а що зайшло добре і варто залишити? BigDrifterMen: Надто багато ігор або варто змінити формат – не спідран гри, а, наприклад, є десять-двадцять ігор і хто просто більше пройде у них сюжет) blackOleh_UA: Все було класно. Єдине що хотілось в майбутньому – це більше активності в командах і більше боротьби. LunarShadow_ua: Ну я б взагалі перековиряла формат, було б цікаво, можливо, зробити це в форматі спринту, коли всі починають в один момент гру і її проходять, бажано вперше, з помилками, смішними ляпами і подібним. M3lk1n: Насамперед я би прибрав поділ на пари і залишив соло формат турніру. Тоді кожен відповідає лише за себе і не підводить інших учасників. Також варто було б зменшити кількість ігор та час проведення турніру. Можна було б подумати над синхронним проходженням, щоб учасники в один час починали проходження короткої гри, тоді глядачам було б цікавіше спостерігати. Якщо залишати формат команд, тоді треба обирати ігри з pvp або tvt форматом. Щоб це було не проходження сюжету, а пряма сутичка. pad0n: Мені не сподобалось, як в підсумку підрахувались переможці, сумарно команда А зібрала більше перемог по іграх, аніж команда Б, але в підсумку перемогла команда Б лише через те, що часова різниця у більш об’ємних іграх вивела їх до перемоги. Я б зробив дещо іншу систему рейтингу: 10 учасників, а не пар і розбиття турніру на 5 етапів (5 ігор відповідно). Перший етап – всі 10 учасників спідранять одну гру – з них до другого етапу відбирають 8 найкращих, далі по аналогії до третього етапу проходить лише 6 кращих результатів по наступній грі, до 4 етапу проходить 4 учасники і в 5 етапі відповідно лишається два фіналіста, які проходять найскладнішу для спідрану гру і фіналіст забирає все. Але це лише моя пропозиція 🙂 Dithomon: Можна зробити більший розкид по жанрам. По факту сам турнір просто потребує масштабування) PanHooHa: Висновком з вище сказаного можу відзначити: надмірну кількість ігор та тривалість. Призовий фонд, звісно дуже гарне заохочення для учасників., безперечно його треба лишити. І на додачу щось цікаве додати для благочинців за певні суми (окрім лоґо). DPaladin: Тут складно. Очевидно, що учасники першого турніру надто оптимістично оцінили можливість участі та час, необхідний бодай для одноразового проходження ігор. Тому змінити … інформування та комунікацію учасників щодо участі? Бо коли на початку турніру “10 тижнів – то забагато для 10 забавок”, а в результаті з 12 людей лише двоє пройшло всі 10, лише 3 команди пройшли всі 10 – враження не дуже. Однозначно змінити – інформування, комунікацію, як із учасниками, так й інформування всіх зацікавлених на порталі організаторів. Дотримуватися встановлених від початку правил та термінів, адже виходячи із цього будуються стратегії команд. Лишити – парну \ командну участь, аби за бажання зменшити навантаження на одну людину та можливість “камбеку” команди. Обов’язково – наявність бодай однієї \ кількох ігор із українською локалізацією, бо про деякі шедеври, як виявилося, не знають навіть стрімери 🙂
Чи плануєш ще раз брати участь у подібних турнірах від Шлякбитрафу? BigDrifterMen: Було би цікаво, але все залежить від часу й правил) blackOleh_UA: Звичайно) LunarShadow_ua: В спідран турнірах – сумнівно. Щось інше – залюбки. M3lk1n: Планую брати участь, але формат точно потрібно міняти. pad0n: Я б хотів, але скоріш за все, я виглядав і у цьому турнірі як “халявщик”, тому не дуже хочу забирати чиюсь можливість взяти участь в турнірі. Можливо колись я навчусь в тайм менеджмент, перестану розпорошуватись на 10000 проєктів і стану фул тайм стрімером? Тоді звісно ж, залюбки візьму участь у такому проєкті. Але на даний момент – моя участь у ньому була фіаско. Dithomon: Так, однозначно) PanHooHa: Я не хочу бути вередуном, але за тих самих умов я буду змушений відмовитись. Загалом вважаю, правила потребують допрацювання. Зокрема із заліковим забігом. На мою думку не зайвим буде можливість мати кілька залікових спроб, якщо взагалі не всі. Аргумент: не всі мають достатньо часу, не дуже легітимний, адже ті хто мають багато часу все одно тренуються поза стрімами. Якщо ще покличете, то буду радий ? DPaladin: Хотілося б сказати “Безумовно!”, але є формати та ігри, в які я не граю 🙂 Тому – “Із задоволенням!”
Підсумки
Як зазначив пан Дарк Паладін в одній з відповідей, на сайті speedrun.com з’явилось кілька записів з українським прапором. Ось кілька скріншотів з сайту, щоб ви розуміли про що ідеться 🙂
Також безумовно на наступний турнір будуть перероблені правила турніру. На перший турнір були певні обмеження, яких на другий турнір сподіваємось вже не буде. То ж, які зміни нас очікують?
По-перше: ми звісно зменшимо кількість ігор до 4-х. 10-ть ігор дійсно було занадто багато.
По-друге: ми додамо можливість робити три залікові спроби (або можливо безкінечну кількість, але з обмеженнями по часу) на кожну гру і обирати з них найкращу.
По-третє: деякі учасники висловились за те, щоб бути без напарника і не тягнути його донизу, інші ж навпаки хотіли би, щоб підтримувався командний дух. Тому ймовірно ми дозволимо учасникам обирати, хочуть вони мати напарника, або грати соло. Пишіть в коментарях чи не вбачаєте ви у цьому проблеми чи нерівності.
По-четверте: усі учасники будуть проходить на тижні одну й ту саму гру, вони не матимуть можливості змінювати порядок ігор, і вони не знатимуть назву гри, яка буде наступною. Кожна наступна гра буде оголошуватись раз на тиждень.
По-п’яте: Призовий фонд буде розбито навпіл. Перша половина буде розділятись як і раніше за схемою 50-30-20 як винагорода за увесь турнір, друга половина буде розділена на 4 рівні частини і розділятись за схемою 50-30-20 серед переможців кожного окремого туру. Таким чином, ми сподіваємось, що мотивація перемогти бодай в одному турі буде зберігатись, навіть якщо решта три турів учасник сильно програє.
Ваші зауваження до запланованих змін пишіть, будь ласка, в коментарях.
Орієнтовно проведення наступного турніру планується в листопаді-грудні цього (2021-го) року.